lycopper

Try to Remember - The Brothers Four

Conker:

sweetest:

「经典回放」

今天是情人节,找一首老歌来欣赏,这首歌感觉格外亲切,也充满追忆。

在电影《玻璃之城》里,《Try to Remember》一遍一遍的响起,很多人从这里认识了它。影片获得台湾金马奖十一项入围。

The Brothers Four(四兄弟演唱组)是美国老牌民谣乐队之一,合唱团的音乐大多以原声木吉他、木贝司、班卓琴、曼驼林伴奏,并配以完美的四个声部和音,歌声非常感人。


歌词:

Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When life was slow and oh, so mellow
时光缓缓生活悠悠
Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When grass was green and grain was yellow
草儿青青稻麦金黄

Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When you were a tender and callow fellow
曾经的年幼温柔
Try to remember and if you remember
追忆往日,若你还记得
Then follow
请跟我来
Follow
跟我来
Try to remember when life was so tender
追忆那段感伤时光
That no one wept except the willow
只有杨柳泪珠盈盈
Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When love was an ember about to billow
爱情的即将燎原的星火
Try to remember and if you remember
追忆往日,若你还记得
Then follow
请跟我来
Follow
跟我来
Deep in December It's nice to remember
十二月的回忆温馨而甜蜜
Although you know the snow will follow
尽管你知道大雪即将飘落
Deep in December It's nice to remember
十二月的回忆温馨而甜蜜
The fire of September that made us mellow
九月的热恋沉醉着你我
Deep in December our hearts should remember
十二月的回忆深埋在心里
And follow
请跟我来
Follow
跟我来
Follow...
跟我来......


评论

热度(167)